Promotie op de Ladies Night

An ….. a day, keeps the doctor away

Ellen en ik gingen onlangs naar een Ladies Night in cultureel centrum De Pluk in Geldermalsen. We verwachtten hier in deze Betuwse stad de doelgroep van onze trainingen te ontmoeten.

De avond voor de Ladies bestond uit een welkomstcocktail, de film ‘F*ck de Liefde’(uitverkocht aan 100 Ladies) en een markt van ondernemers uit de omgeving, wij ook dus.

Zo stonden we erbij.

Voorbereiding

De bedoeling was vooral interactie met de Ladies te zoeken; dus hadden wij toepasselijke activiteiten bedacht:

  • we hadden zelf een leefstijlpuzzel gemaakt die de vrouwen voorafgaand aan de film konden invullen (we twijfelden van tevoren hoeveel we er zouden laten printen en besloten maar voor alle 100 Ladies een puzzel mee te nemen);
  • een moodboard waar de vrouwen op konden schrijven waar ze energie van krijgen;
  • in de pauze een ‘inspiratiekaartje met een opdrachtje’ trekken en daar een foto van maken, zodat ze deze thuis konden nalezen;
  • een duurzame flyer, waar ze een foto van konden maken.

De praktijk

Wij vonden het een heel leuke avond en hadden veel interactie met de vrouwen. De energie werd gehaald uit “vriendinnen, uiteten, dansen en genieten van de kleine dingen”, zoals de Ladies via het Moodboard lieten weten.

Het moodboard

De leefstijlpuzzel was het grootste succes. Veel vrouwen vulden de puzzel in. De eerste 4 stuitten alleen op een lichtelijk probleem: de puzzel klopte niet. Ellen snel de puzzels aanpassen. Klopte die daarna nog niet! Wij kregen er behoorlijk de slappe lach van. Maar ook toen de puzzel weer kloppend was, bleek de oplossing van de puzzel nog niet zo eenvoudig: De breinbreker was “welke vrucht houdt de dokter buiten de deur?”

Geleerd

Het meenemen van 100 puzzels bleek wat teveel van het goede, want niet iedereen wilde die invullen. Maar dat herkennen we wel bij onszelf: less is more.

Enne…. “An apple a day keeps the doctor away”.